UNDERHOLDNING TIL BRYLLUP 5 GODE RÅD

UNDERHOLDNING TIL BRYLLUP 5 GODE RÅD

Når du booker Underholdning til bryllup, er der mange ting du skal tænke over for at sikre, at det bliver en god aften. musik til bryllup er ikke det samme, som når man booker Underholdning til julefrokost, privatfest eller byfester.

I vil altid være en meget blandet gruppe, og ofte er I langt flere mennesker end de fleste bands er vant til at spille for. Jo større en julefrokost, jo flere krav stiller det også til udstyret der skal medbringes. Her er det svært at vide om man booker det rigtige, når man ikke ved så meget om musik og man skal være varsom, for mange bands vil sige ja til at spille, selvom de slet ikke kan gøre det ordentligt for jer.

1. TÆNK OVER HVILKEN FEST I GERNE VIL HAVE

Mange er på bar bund, når de skal planlægge deres bryllup. Måske har man været til et par bryllupper før, men sjældent særlig mange, og man har i hvert fald aldrig planlagt et før. Vores bedste råd er helt at undlade at tænke over traditioner, regler og hvad der ellers knytter sig til et bryllup. Tænk over Hvad I gerne vil have, og tænk specielt over hvilken fest I gerne vil have. Hvis alt går galt, maden brænder på, kjolen går i stykker og brudekagen falder på gulvet, så vil I stadig få den bedste aften i jeres liv, hvis I står klokken 24.00 på danegulvet med alle jeres venner og familie, mens I giver den gas. En fest er ikke noget der bare kommer af sig selv, men noget man bygger op i løbet af aftenen. Skaber man de rigtige rammer, så får man også den helt rigtige fest. Hvad betyder mest for jer? Når man booker underholdning til bryllup, så kan man styre hvilken fest der bygges op. Det er underholdningens job at skabe festen for jer.
Med dygtige professionelle folk kan I fortælle dem hvilken stemning I gerne vil have, og så kan de vejlede jer, så I får den bedst mulige underholdning til bryllup.

2. KVALITET FREM FOR KVANTITET

En fejl mange ofte begår er at de tænker at jo mere tid med underholdning man har, desto bedre. Men for de fleste er der også et budget der skal overholdes. Når det kommer til underholdning til bryllup, så er det vigtigste tidspunkt fra 23.00-02.00. Det er her stemningen og festen er på sit højeste og her underholdningen kan gøre mest for jer. Det er meget bedre at have et rigtig godt band i det tidsrum end det er at have nogle der spiller hele dagen til den halve pris, men som ikke ved hvad de laver. Dygtige professionelle bands kan gøre mere for jer på de 3 timer end de gennemsnitlige bands ville kunne gøre selvom de spillede hele ugen op til og 3 uger efterfølgende. Så man bør altid koncentrere sit budget på underholdning mellem 23.00 og 02.00, har man rum i budgettet til mere efter det, så kan det løfte festen med lækker musik under middagen, en tryllekunstner eller en DJ efter bandet.

3. LÆG EN GOD TIDSPLAN

Når der skal planlægges underholdning til bryllup, så er det altid svært at forudsige tidsplanen, specielt når man ikke har prøvet det før. De fleste tror at middagen tager kortere tid end den i virkeligheden gør, og mange toastmastere mister også overblikket i løbet af aftenen, så det hele bliver lidt forsinket. Dog skal man huske i den anden ende at sætte god tid af til brudevalsen. Det er traditionen at brudevalsen skal danses inden klokken 24.00 og dem som planlægger deres underholdning og bryllupsfest sådan at de skal dansebrudevals klokken 23.50 eller måske endnu tættere på midnat. De oplever ofte at tidsplanen skrider og pludselig er de super stressede for at prøve at nå det hele. Det vi altid anbefaler er at hvis man går til bords klokken 18.00, så bør man sætte brudevalsen og bandets start til klokken 23.30, på den måde har man lidt luft i planen hvis der skulle gå noget galt, og man kan nyde det store øjeblik som brudevalsen er.

4. ER FLERE MUSIKERE BEDRE?

Det mest normale at have til sit bryllup er en trio. De rigtig dygtige musikere optræder i denne sammensætning fordi det giver mest mening i forhold til økonomi, pladsen til bandet, og det lydmæssige niveau. (de rigtig dygtige musikere tager simpelthen mere i løn pr. Mand end de knap så gode gør) Mange amatørbands bruger dette argument til hvorfor man skal vælge dem i stedet. Som et argument for at man skal booke dem, så er de ofte 5 eller 6 mand nogle gange med både en kvindelig og en mandlig sanger. Alt sammen til samme pris som en trio. Men sandheden er at denne type bands skal man passe meget på med. Man kan hurtigt regne ud at hvis en musikere er usikker eller måske ikke spiller så godt, så bliver musikken ikke bedre af at man tager 5 andre musikere, der har det på samme måde og tilføjer dem til lydbilledet. Tværtimod gør det alting værre.

5. HUSK AT DET ER JERES FEST

Det værste man kan komme til at gøre til sit bryllup. Det er at stresse rundt, og sørge så meget for alle andre at man helt glemmer sig selv. Med professionel underholdning til bryllup, så skal man ikke tænke over noget. De optrædende sørger selv for at der er styr på alt, og I skal bare læne jer tilbage undervejs og nyde det. Sørg for at have fortalt underholdningen om jeres ønsker inden selve aftenen, og sig til i god tid hvis I har specielle ønsker på den måde kan man sikre at alt bliver lige som I ønsker det.